Hlavní obsah

PPF zvýšila podíl v Home Creditu a Air Bank. Šmejc získal pětinu ruského Eldorada

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera koupila od investiční společnosti Emma dvouprocentní podíly ve společnostech Home Credit a Air Bank. V obou firmách tak nyní vlastní 88,62 procenta. Emma naopak od PPF získala pětinový podíl v ruské maloobchodní síti Eldorado. Informoval o tom mluvčí PPF Radek Stavěl. Bližší informace o transakci včetně její ceny firma neuvedla.

Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Ilustrační foto

Článek

V úvěrové společnosti Home Credit a mladé bance Air Bank zůstalo společnosti Emma 11,38 procenta, PPF nadále vlastní 80 procent v Eldoradu. "Žádné informace nad rámec tiskové zprávy nebudeme zveřejňovat," sdělil Stavěl.

Emma, jejímž vlastníkem je Jiří Šmejc, se soustřeďuje hlavně na asijské země a státy bývalého Sovětského svazu. V Řecku společně s partnery zvítězila v tendru na privatizaci státního podílu v loterijní společnosti OPAP a dnes tuto společnost manažersky řídí.

Foto: Archiv Právo, Právo

Jiří Šmejc na fotografii z roku 2008

Šmejc, který byl Kellnerův letitý obchodní partner, prodal v roce 2013 svůj pětiprocentní podíl v PPF za 458 miliónů eur. Kromě hotovosti získal také 13,37 procenta akcií Home Credit.

Byznys v Rusku je slabší, Eldoradu se ale loni vedlo

PPF, kterou vlastní Kellner, investuje do řady odvětví od bankovnictví a finančních služeb, přes telekomunikace, pojišťovnictví, nemovitosti, zemědělství a maloobchodní služby až po biotechnologie. Působí v Evropě, Rusku, Asii a USA. Loni jí klesl čistý zisk meziročně o zhruba dvacet procent na 372 miliónů eur (10,2 miliardy Kč). Příčinou byl pokles ruské ekonomiky a devalvace rublu.

Eldorado bylo založeno v roce 1994. Svoji strategii zaměřuje primárně na masový trh. Od roku 2012 rozvíjí v Rusku on-line obchody se speciálními výdejnami zboží a patří mezi nejrychleji rostoucí společnosti v prodeji přes internet. Firmě loni vzrostly tržby o 16,2 procenta na 131,7 miliardy rublů (47,1 miliardy Kč).

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám