Letadla byla posledním majetkem, který mohl ztrátový dopravce prodat. "Nemáme žádný polštář, už žádný majetek, který bychom mohli zpeněžit," řekl deníku předseda představenstva ČSA Jozef Sinčák.

Prodej dvojice boeingů trval podle Sinčáka čtyři roky, cenu a jméno kupce aerolinky neuvedly. Celkem bylo k prodeji pět boeingů, o všechny původně projevila zájem firma z Jižní Afriky. Nakonec ale zaplatila jen tři letouny, z toho jeden dodnes parkuje v Ruzyni.

Boeingy se u ČSA objevily v roce 1992, jejich počet postupně vystoupal až na 19. Při velké obnově flotily v letech 2004 až 2005 ale dopravce pod vedením Jaroslava Tvrdíka začal nakupovat airbusy. Boeingy se postupně vyřazovaly. Poslední cestující se boeingy v barvách ČSA svezli v lednu 2013.

České aerolinie v loňském roce hospodařily se ztrátou 631 miliónů korun, což je téměř o třetinu méně než o rok dříve. Tržby se snížily o 6,5 procenta na 9,5 miliardy korun. Stát už v ČSA vlastní jen necelých 20 procent akcií, 44 procent má korejská Korean Air a 34 procent soukromá letecká společnost Travel Service. Zbylých 2,26 procenta je majetkem České pojišťovny.