Cestovní kancelář v prohlášení uvedla, že nyní neorganizuje žádný zájezd a nemá klienty v zahraničí.

CK Iason zastavila veškeré prodeje k 10. březnu 2015. Do 14. března 2015 byla pojištěna proti úpadku. Pojištění na další období se jí nepodařilo získat. Na 350 klientů, kteří uhradili zálohy na letošní letní pobyty, může uplatnit své nároky u asistenční služby pojišťovny Generali. Limit pojistného plnění by měl být podle majitele kanceláře dostatečný.

"Od roku 1991 s námi na dovolenou do Řecka každoročně vyjelo několik stovek klientů. Řada z nich opakovaně kvůli destinacím, jako je západní nebo jižní Kréta, které jiné cestovní kanceláře nenabízejí," uvedl majitel CK Iason Nikolaos Hassiotis. Nastalá situace je podle něj vyústěním finančních ztrát spojených s dlouhodobou krizí v Řecku, oslabením koruny a také závislostí kanceláře na včasných platbách od smluvních prodejců.

CK byla pojištěna na 3,45 miliónu korun, což by podle jejího majitele mělo stačit na řádné vypořádání nároků všech klientů, kteří zaplatili zálohové platby na letní pobyty.

"Podle prvních informací, které nám poskytl majitel CK Iason, by celková částka za neuskutečněné zájezdy neměla přesáhnout limit pojistného plnění navržený a sjednaný touto cestovní kanceláří," uvedl generální ředitel Generali Štefan Tillinger." Jasno však bude až poté, co ověříme veškeré podklady, které nám CK skutečně předá," dodal.