Článek
Případné dočasné prodloužení spolupráce s Kapschem by v žádném případě nemělo být delší než dva roky, do té doby by měl být vybrán nový provozovatel. Prodloužením smlouvy by se zabránilo výpadku příjmů, který by mohl nastat po jejím skončení.
Podle smlouvy předá Kapsch státu licenční práva na provoz systému až ke dni zániku smlouvy, tedy ke konci roku 2016, uvedl vrchní ředitel úseku legislativně právního na ministerstvu Jakub Kopřiva.
Ministerstvo současně přiznává, že bez součinnosti s Kapschem není rychlé vypsání výběrového řízení „právně ani technicky možné”. Ministr již jednal s šéfem tuzemské pobočky společnosti, který případnou slevu podmínil souhlasem ze strany majitele.
Tendr může přinést zcela nový systém
„Potřebujeme poskytnout do nové soutěže informace o tom mýtu tak, aby se noví soutěžící mohli rozhodnout, zdali to (mýtné brány mikrovlnného systému) využijí, nebo nevyužijí," uvedl Ťok. Nový tendr by měl být na 10 let.
Stát z mýtného inkasuje každý den přes 20 miliónů korun. Vloni stát za provoz systému společnosti Kapsch a jejím subdodavatelům zaplatil podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) 2,15 miliardy korun z celkového výběru 8,7 miliardy korun.
Mýtný systém na zhruba 1300 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a 180 kilometrech silnic první třídy provozuje Kapsch na základě desetiletého kontraktu. V Česku je elektronické mýtné od roku 2007.