Stát podpoří vybudování nové strategické průmyslové zóny o velikosti 51,62 hektaru, která navazuje na současnou strategickou průmyslovou zónu Kvasiny. Rozvoj zóny souvisí se záměrem Škody rozšířit v Kvasinách výrobu aut i o modely SUV.

"Není to klasická investiční pobídka. Tady se neposkytuje přímá pomoc, ale nepřímá tím, že se rozvíjí infrastruktura. Taková byla dohoda se Škodou Auto. Seznam infrastruktury je poměrně široký, především jde o expanzi průmyslové zóny a o silnice a železnice," uvedl Mládek.

Rozšíření výroby Škody v Kvasinách předseda vlády Bohuslav Sobotka osobně podpořil jednáním v centrále Volkswagenu ve Wolfsburgu během své loňské návštěvy Německa.

Ministři schválili podpis Memoranda o spolupráci mezi ČR, Škodou a Královéhradeckým krajem. "Velice si ceníme toho, že vláda a Královéhradecký kraj budou investovat do dlouhodobě nevyhovující dopravní a technické infrastruktury na řadě míst v kraji," uvedl člen představenstva Škody Bohdan Wojnar.

V Kvasinách pracuje 3374 lidí

Sobotkova vláda za rok své činnosti podpořila 149 investičních projektů, které ekonomice přinesou téměř 79 miliard korun a vytvoření 15 tisíc pracovních míst. Klíčovými investicemi v minulém roce byly čtyři projekty v souhrnné hodnotě 30 miliard korun firem Nexen Tire, Hyundai Mobis, Lego a JC Interiors.

Škoda Auto má v Česku tři výrobní závody. Hlavní je v Mladé Boleslavi, kde se vyrábějí fabie, rapidy a octavie. Podle výroční zprávy z roku 2013 bylo v Boleslavi zaměstnáno 19 560 kmenových zaměstnanců. V Kvasinách, jež jsou historicky nejmladším závodem automobilky, bylo podle téhož zdroje zaměstnáno 3374 osob.

Tamní závod produkuje modely Superb, Yeti a Roomster. Ve Vrchlabí na Trutnovsku, kde se montují automatické převodovky pro celý koncern Volkswagen, v roce 2013 pracovalo 755 kmenových zaměstnanců.