Na ukončení výroby automobilů v Bochumi se Opel dohodl s odbory loni v únoru. Zaměstnanci se však s osudem továrny nesmiřují lehce. "Srdce Opelu přestalo tlouct," prohlásil podle agentury DPA jeden z pracovníků.

On a další zhruba tři tisíce jeho kolegů mají nyní před sebou nejistou budoucnost. Většina z nich bude na maximálně dva roky převedena do tranzitního podniku, který jim bude pomáhat při hledání práce.

Továrna v Bochumi

Byli jsme oplisté srdcem i duší, stojí na transparentu vyvěšeném na budově továrny v Bochumi.

FOTO: Ina Fassbender, Reuters

Podnik, v němž bude Opel vlastnit menšinový podíl, bude zpočátku těmto zaměstnancům vyplácet celou mzdu, později bude jim bude mzda snížena až na 70 procent původního platu.

Investice do nových motorů

Opel je součástí největší americké automobilky General Motors. Ta v minulosti uvažovala o jeho prodeji, nakonec se ho ale rozhodla restrukturalizovat vlastními silami. Na konci loňského roku Opel po celé Evropě zaměstnával přes 38 000 lidí, z toho více než 19 000 v samotném Německu.

Generální ředitelka GM Mary Barraová v listopadu oznámila, že Opel do konce tohoto desetiletí zahájí ve své továrně v německém Rüsselsheimu produkci nového sportovně-užitkového vozu. Navíc investuje 500 miliónů eur (téměř 14 miliard Kč) do výroby motorů.

"Opel má pro GM velký strategický význam," prohlásila Barraová během listopadové návštěvy v Rüsselsheimu, kde má Opel ústředí. "Tyto dodatečné investice pomohou značce znovu zazářit a přispějí k dalšímu posílení naší pozice v Evropě," dodala.