"Vzhledem k celkové době, která uplynula od zahájení zakázky ke dnešnímu dni, veřejná zakázka je v souladu se zákonem o veřejných zakázkách zrušena a bude zadána znovu. V zadávacích podmínkách nové veřejné zakázky budou promítnuty dosavadní zkušenosti z ostatních zakázek na modernizaci a rozšíření dálnice D1," uvedl Studecký.

Podle antimonopolního úřadu ŘSD chybovalo v původním tendru při posouzení vítězné nabídky.

Podezřele nízká cena

"Mimořádně nízká nabídková cena nebyla zdůvodněna objektivními příčinami," uvedl ÚOHS v rozhodnutí. Postup ŘSD mohl ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky, proto ÚOHS hodnocení nabídek zrušil.

S výstavbou v úseku Velká Bíteš–Devět křížů se původně nepočítalo. Zakázka byla vypsána přede dvěma lety.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Kvůli prasklinám betonových desek rozhodlo ministerstvo dopravy v roce 2011 o její celkové modernizaci. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun.

Na dálnici se od poloviny října postupně otevírají uzavírky. Odstraňování uzavírek souvisí s přípravou komunikace na nadcházející zimní období a zimní údržbu. Ke konci října by mělo například zmizet omezení v pravém jízdním pásu dálnice mezi Šternovem a Psáři, zmizet by mělo i omezení mezi Lhotkou a Velkou Bíteší. Úsek Loket–Hořice, kde se nyní pokládá nový cementobetonový kryt v levém jízdním pásu, bude bez dopravních omezení koncem listopadu.

Dva ze čtyř úseků, jejichž modernizace měla být hotová už letos, budou dokončeny až po zimní přestávce. [celá zpráva]