Sedadla Fordu sledují nepravidelnosti kardiovaskulárního systému řidiče. Navíc kamera pozoruje pohyb hlavy a senzory na volantu rozpoznají blížící se srdeční selhání a postarají se o řízení a brzdy.

Ford se zatím zdráhá upřesnit, od kdy bude novinka v jeho vozech fungovat, podle šéfa výzkumného centra společnosti Pim van der Jagta může začít sériová výroba do pěti let.

Podobná zařízení začala už před lety testovat také japonská automobilka Toyota, protože právě Japonsko má jednu z nejstarších populací na světě. Toyota se zaměřuje například na senzory a varovné systémy umístěné v autě, na křižovatkách a semaforech, jež usnadňují starším orientaci při řízení.

„Sledujeme obrovský trend, zkoumáme, co budou zákazníci chtít a za co budou utrácet peníze,“ říká Jagt a dodává:  “Století řidiči nebudou v budoucnosti nic nenormálního”.

Stárnutí je důl na peníze

Generace narozené za časů „baby boomu“ stárnou. Mají víc peněz, žijí déle a jsou aktivnější než jejich rodiče. Podle průzkumu Euromonitor dosáhne do roku 2020 globální nákupní síla lidí přes šedesát let 15 biliónů dolarů (322 biliónů korun)

V rychlém stárnutí světové populace proto cítí mnohé firmy velkou příležitost. V roce 2050 podle odhadů počet lidí starších 65 let poprvé převýší počty dětí do pěti let, píší Financial Times.

Farmaceutické a biotechnologické firmy podle studie výzkumné skupiny Batelle zvýšily v posledním roce investice do výzkumu a vývoje o 3,1 procenta na 201 miliard dolarů. Není se co divit.

Asi 86 procent Američanů starších 65 let má alespoň jeden chronický zdravotní problém, jako jsou srdeční choroby, cukrovka nebo rakovina a více než polovina z nich má dva či více zdravotních problémů současně.

Podle průzkumu na webu Silversurfer pro FT téměř 60 procent lidí starších 50 let tvrdí, že technologie není stále přizpůsobená jejich potřebám.