„Máme vytipované silnice včetně mostů, které jsou v havarijním stavu. Rozhodnutí o financování považuji za průlom v dosavadní komunikaci mezi kraji a vládou,” pochvaloval si dohodu šéf asociace krajů Michal Hašek (ČSSD). Krajům podle jeho slov dlouhodobě chyběly prostředky na opravy. „V polovině listopadu by měla být hotová metodika čerpání prostředků a v březnu už by peníze mohly být k dispozici pro stavební práce,“ dodal.

Na jaké konkrétní komunikace budou uvolněné prostředky směřovat, to bude na krajích, sdělil ministr Prachař. „Víme o tom, že zejména stav mostů na krajských komunikacích je hodně špatný. Budeme proto přihlížet hlavně k tomu, aby se peníze použily na jejich opravu,“ prohlásil Prachař.

Větší komfort v regionální dopravě

Většího komfortu by se měli dočkat i cestující v regionální vlakové dopravě. Podařilo se totiž vyjednat větší zapojení dotací z evropských fondů na obnovu vozového parku z nynějších 40 procent na 85 procent.

„V těchto dnech odešla i objednávka na vlaky v novém jízdním řádu a vrací se spoje, které byly dříve zrušeny bez toho, abychom nějak navyšovali prostředky. Jedná se například o vlak mezi Brnem a Havlíčkovým Brodem,“ řekl ministr. Hejtmani se při jednání s Prachařem zasazovali i o to, aby některé regionální spoje nekončily na hranicích krajů. „Pro cestující je to velmi nekomfortní, to není řešení z 21. století. Chceme proto hledat cestu, abychom s drahami jednali o tom, jak tyto komplikace odstranit a zvednout komfort cestování vlakem mezi kraji,“ dodal Hašek.