„V prvních šesti měsících jsme hodně šetřili. Pomáhají nám efektivnější nákupy energií a materiálů, stejně jako snižování režijních či osobních nákladů. Naopak jsme dali více peněz do údržby vozidel,“ řekl šéf Českých drah Daniel Kurucz.

Se ziskem 540 miliónů korun skončilo hospodaření nákladní dopravy, která tak vylepšila loňská pololetní čísla o více než 300 miliónů. Osobní doprava snížila loňskou ztrátu z 644 miliónů korun na 262 miliónů korun.

Na jízdném ČD utržily o 137 miliónů víc, hlavní zásluhu na tom měla vnitrostátní doprava. Počet cestujících se meziročně nezvýšil, o procento však vzrostl přepravní výkon, což naznačuje, že lidé cestují vlakem na delší vzdálenosti.

Dráhy dostávají ročně od ministerstva dopravy a krajů dotace ve výši kolem 12 miliard korun.

Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz

Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz

FOTO: Milan Malíček, Právo

„Když hodnotím první pololetí, musím zároveň zmínit úspěchy, jejichž pozitivní dopad se projeví v příštích letech. Například jsme uzavřeli dohodu s německými Deutsche Bahn o pokračování spolupráce na lince Praha–Berlín–Hamburk a také jsme na linku do Vídně nasadili první railjety. Podařilo se nám díky tomu zásadním způsobem posílit naši pozici na poli mezinárodní dálkové železniční dopravy,” dodal Kurucz.

Výsledky hospodaření v pondělí oznámil také Leo Express, který proti loňsku snížil ztrátu na 63,6 miliónu korun. [celá zpráva]