Dohoda znamená záchranu pro italského vlajkového přepravce, který se v posledním desetiletí potácel na pokraji bankrotu a přežíval jen díky státní pomoci. Etihad Airways by měly do Alitalie investovat během tří let 1,2 miliardy eur (33,4 miliardy korun), řekl ve čtvrtek italský ministr dopravy Maurizio Lupi.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Ještě v noci na pátek zmizela poslední překážka dohody, na níž obě strany pracovaly od konce loňského roku. Se smlouvou vyslovila souhlas poslední odborová organizace Alitalie, která se až dosud vzpírala plánu na snížení mezd a propouštění, uvedla agentura ANSA.

To, že dohodu podpořily všechny hlavní odborové organizace, „vytváří v těchto chvílích, které jsou pro Alitalii rozhodující, uvolněnější a klidnější atmosféru“, řekl šéf Alitalie Gabrielle Del Torchio.

Smlouvou se Etihad Airways otevře čtvrtý největší trh letecké přepravy v Evropě. Etihad Airways vznikly před deseti lety a patří mezi nejrychleji rostoucí na světě. Masivně rozšiřují flotilu letadel a vlastní podíly ve společnostech Air Berlin, Air Seychelles, Virgin Australia, Aer Lingus či Jet Airways.