Značka Apple naopak proti loňsku přišla o 20 procent hodnoty a byla letos oceněna na 148 miliard dolarů.

„Apple byl známý převratnými inovacemi a revolučními nápady, v poslední době se ale dal spíš cestou evoluce než revoluce. Google dělá pravý opak, například když rozšiřuje wi-fi po celém světě pomocí satelitů a balónů. Takové inovace 'splněných snů' budování síly značky velice pomáhají,” říká Oscar Yuan z výzkumné agentury Millward Brown, která žebříček sestavuje.

Googlu také pomáhá rozmach systému Android na mobilních telefonech, který globálně používá více lidí než operační systém Applu, a Google tak zákazníkům může nabízet své služby.

Ze studie vyplývá, že 100 nejdražších světových značek má celkovou hodnotu 2,9 biliónu dolarů (58 biliónů korun), což je dvojnásobek toho, kolik stály v roce 2006, kdy Millward Brown vydával svou tabulku poprvé.

Do první desítky se dále dostaly značky IBM, Microsoft, McDonald's, Coca-Cola, Visa, AT&T, Marlboro a Amazon.

Nejcennější značky 2014
značkahodnota (mld. USD)
Google
158,8
Apple
147,9
IBM
107,5
Microsoft
90,2
McDonald's85,7
Coca-Cola80,7
Visa79,2
AT&T77,9
Marlboro67,3
Amazon64,3