Hlavní obsah

Nejcennější značkou světa je Google, předstihl Apple

Novinky, tov

Nejcennější značkou světa BrandZ TOP 100 se letos stal Google. Jeho hodnota dosáhla částky téměř 159 miliard dolarů (asi 3,2 biliónu korun) a proti loňsku se zvýšila asi o 40 procent. Google tak v čele žebříčku po třech letech předstihl značku Apple. Píše o tom web Forbes.com.

Foto: koláž Novinky

Článek

Značka Apple naopak proti loňsku přišla o 20 procent hodnoty a byla letos oceněna na 148 miliard dolarů.

„Apple byl známý převratnými inovacemi a revolučními nápady, v poslední době se ale dal spíš cestou evoluce než revoluce. Google dělá pravý opak, například když rozšiřuje wi-fi po celém světě pomocí satelitů a balónů. Takové inovace 'splněných snů' budování síly značky velice pomáhají,” říká Oscar Yuan z výzkumné agentury Millward Brown, která žebříček sestavuje.

Googlu také pomáhá rozmach systému Android na mobilních telefonech, který globálně používá více lidí než operační systém Applu, a Google tak zákazníkům může nabízet své služby.

Ze studie vyplývá, že 100 nejdražších světových značek má celkovou hodnotu 2,9 biliónu dolarů (58 biliónů korun), což je dvojnásobek toho, kolik stály v roce 2006, kdy Millward Brown vydával svou tabulku poprvé.

Do první desítky se dále dostaly značky IBM, Microsoft, McDonald's, Coca-Cola, Visa, AT, Marlboro a Amazon.

Nejcennější značky 2014
značkahodnota (mld. USD)
Google158,8
Apple147,9
IBM107,5
Microsoft90,2
McDonald's85,7
Coca-Cola80,7
Visa79,2
AT,9
Marlboro67,3
Amazon64,3
Související témata:

Výběr článků

Načítám