Článek
Značka Apple naopak proti loňsku přišla o 20 procent hodnoty a byla letos oceněna na 148 miliard dolarů.
„Apple byl známý převratnými inovacemi a revolučními nápady, v poslední době se ale dal spíš cestou evoluce než revoluce. Google dělá pravý opak, například když rozšiřuje wi-fi po celém světě pomocí satelitů a balónů. Takové inovace 'splněných snů' budování síly značky velice pomáhají,” říká Oscar Yuan z výzkumné agentury Millward Brown, která žebříček sestavuje.
Googlu také pomáhá rozmach systému Android na mobilních telefonech, který globálně používá více lidí než operační systém Applu, a Google tak zákazníkům může nabízet své služby.
Ze studie vyplývá, že 100 nejdražších světových značek má celkovou hodnotu 2,9 biliónu dolarů (58 biliónů korun), což je dvojnásobek toho, kolik stály v roce 2006, kdy Millward Brown vydával svou tabulku poprvé.
Do první desítky se dále dostaly značky IBM, Microsoft, McDonald's, Coca-Cola, Visa, AT, Marlboro a Amazon.
Nejcennější značky 2014 | |
---|---|
značka | hodnota (mld. USD) |
158,8 | |
Apple | 147,9 |
IBM | 107,5 |
Microsoft | 90,2 |
McDonald's | 85,7 |
Coca-Cola | 80,7 |
Visa | 79,2 |
AT | ,9 |
Marlboro | 67,3 |
Amazon | 64,3 |