„Hovořili jsme o klíčových dopravních stavbách, především o zpožděných úsecích dálnice D3, komplikacích s technickým řešením na českobudějovickém dálničním obchvatu, ale i o Severní spojce,“ shrnul průběh jednání Joch.

S určitým optimismem podotkl, že ministerstvu dopravy a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se podařilo pohnout z mrtvého bodu.

Výstavba dvou úseků dálnice Veselí–Bošilec a Borek–Úsilné měla být zahájena sice už loni, ale dvě neúspěšné firmy s výsledky výběrového řízení nesouhlasily.

Jejich odvolání však Úřad pro hospodářskou soutěž vyřešil poměrně rychle a ŘSD dalo podnět k sestavení nové výběrové komise, kterou vláda 12. března jmenovala.

Jde o evropské dotace

„Ministr mě ve středu ujistil, že ministerstvo i ŘSD udělají vše pro to, aby se podařilo naplánované úseky dostavět. Je totiž i jejich zájmem vyčerpat do roku 2015 prostředky z Operačního programu Doprava (OPD). Jinak České republice hrozí vracení evropských dotací, které nestačí do roku 2015 dočerpat. Jen v OPD I zbývá 17–20 miliard korun. Stavět by se proto mělo co nejdříve,“ konstatoval náměstek primátora.

Bohužel vyhlídky na rychlou stavbu obchvatu kolem Českých Budějovic už tak optimistické nejsou. Nedořešená zůstává situace kolem dvou mimoúrovňových křižovatek v úseku Úsilné–Hodějovice. Jejich propojení a připojení k dálnici před portálem tunelu neodpovídá normám. Vzdálenost mezi nimi je příliš malá. Ministerstvo vnitra odmítlo udělit výjimku, je tedy třeba hledat nové řešení.