Článek
Automobilka to uvedla ve čtvrtek. Podle ní šlo o nejlepší výsledek za první čtvrtletí i nejlepší březnový výsledek v historii automobilky. Za celý loňský rok Škoda Auto dodala zákazníkům 920 800 vozů, což představovalo meziroční pokles o dvě procenta.
Podle člena představenstva Škody Auto pro prodej a marketing Wernera Eichhorna se všechny modely na mezinárodním trhu ukázaly jako úspěšné.
Octavia boduje na Západě
"Zejména nová Octavia je v každém ohledu trefou do černého. Vysoké tempo udržíme i v roce 2014 a v největší modelové ofenzivě značky Škoda budeme nadále pokračovat," uvedl Eichhorn.
Nová Octavia, která je klíčovým modelem automobilky, si v březnu v západní Evropě polepšila o 49 procent, ve střední Evropě zhruba o 47 procent.
V západní Evropě Škoda Auto v březnu zvýšila počet dodávek zákazníkům o 18,7 procenta na 45 500 vozů a od ledna do března o 15,6 procenta na 104 400 aut. Tím se poprvé podařilo dodat západoevropským zákazníkům za první čtvrtletí více než 100 tisíc vozů.
V Německu, na svém druhém největším trhu, automobilka v březnu posílila o 10,8 procenta na 14 500 prodaných vozů. Podíl značky na tamním trhu stoupl ke konci března na 4,9 procenta.
Ve východní Evropě se v březnu prodeje zvýšily o 3,8 procenta na 10 700 vozů. Za celé čtvrtletí tam automobilka dodala 26 500 vozů, meziročně o 5,3 procenta více.
Na třetím největším trhu značky, v Rusku, dosáhla Škoda v březnu nárůstu o 1,2 procenta na 7800 aut a za celé čtvrtletí posílila o 1,5 procenta na 18 900 dodaných vozů.
Ve střední Evropě v březnu vzrostl počet dodávek o 28,9 procenta na 13 400 aut. V prvním čtvrtletí činil nárůst 30,2 procenta, což odpovídá 37 400 vozům. Tržní podíl v prvním čtvrtletí vzrostl na 19,2 procenta z 18 procent v loňském prvním čtvrtletí. Každý pátý nově zakoupený vůz ve střední Evropě je tedy vůz značky Škoda.
Na domácím českém trhu si značka v březnu polepšila o 20,7 procenta na 5600 dodaných vozů.
Mezi trhy vede Čína
V Číně, která je největším trhem automobilky, dodala v březnu Škoda zákazníkům 20 300 vozů, meziročně o 10,1 procenta více. V prvním čtvrtletí vzrostly prodeje značky v Číně o 7,5 procenta na 62 tisíc aut.
V červnu má na trh poprvé vstoupit nová Octavia ve verzi G-TEC poháněná zemním plynem. V srpnu začne prodej nové generace Octavie Scout. Kromě toho přibydou v nabídce tři nové, sportovně laděné akční verze Monte Carlo modelů Yeti, Rapid Spaceback a Citigo.
V Číně bude ještě v tomto pololetí na trh uvedena nová Octavia a Rapid Spaceback. V dubnu bude Rapid uveden také na ruském trhu. Předzvěstí designu budoucích modelů značky je designová studie kupé Škoda VisionC, představená na autosalonu v Ženevě.