Článek
Automobilka to uvedla ve čtvrtek. Podle ní šlo o nejlepší výsledek za první čtvrtletí i nejlepší březnový výsledek v historii automobilky. Za celý loňský rok Škoda Auto dodala zákazníkům 920 800 vozů, což představovalo meziroční pokles o dvě procenta.
Podle člena představenstva Škody Auto pro prodej a marketing Wernera Eichhorna se všechny modely na mezinárodním trhu ukázaly jako úspěšné.
Octavia boduje na Západě
"Zejména nová Octavia je v každém ohledu trefou do černého. Vysoké tempo udržíme i v roce 2014 a v největší modelové ofenzivě značky Škoda budeme nadále pokračovat," uvedl Eichhorn.
Nová Octavia, která je klíčovým modelem automobilky, si v březnu v západní Evropě polepšila o 49 procent, ve střední Evropě zhruba o 47 procent.
V západní Evropě Škoda Auto v březnu zvýšila počet dodávek zákazníkům o 18,7 procenta na 45 500 vozů a od ledna do března o 15,6 procenta na 104 400 aut. Tím se poprvé podařilo dodat západoevropským zákazníkům za první čtvrtletí více než 100 tisíc vozů.
V Německu, na svém druhém největším trhu, automobilka v březnu posílila o 10,8 procenta na 14 500 prodaných vozů. Podíl značky na tamním trhu stoupl ke konci března na 4,9 procenta.

Světová premiéra nové studie Škoda VisionC na 84. ženevském autosalonu.
Ve východní Evropě se v březnu prodeje zvýšily o 3,8 procenta na 10 700 vozů. Za celé čtvrtletí tam automobilka dodala 26 500 vozů, meziročně o 5,3 procenta více.
Na třetím největším trhu značky, v Rusku, dosáhla Škoda v březnu nárůstu o 1,2 procenta na 7800 aut a za celé čtvrtletí posílila o 1,5 procenta na 18 900 dodaných vozů.
Ve střední Evropě v březnu vzrostl počet dodávek o 28,9 procenta na 13 400 aut. V prvním čtvrtletí činil nárůst 30,2 procenta, což odpovídá 37 400 vozům. Tržní podíl v prvním čtvrtletí vzrostl na 19,2 procenta z 18 procent v loňském prvním čtvrtletí. Každý pátý nově zakoupený vůz ve střední Evropě je tedy vůz značky Škoda.
Na domácím českém trhu si značka v březnu polepšila o 20,7 procenta na 5600 dodaných vozů.
Mezi trhy vede Čína
V Číně, která je největším trhem automobilky, dodala v březnu Škoda zákazníkům 20 300 vozů, meziročně o 10,1 procenta více. V prvním čtvrtletí vzrostly prodeje značky v Číně o 7,5 procenta na 62 tisíc aut.
V červnu má na trh poprvé vstoupit nová Octavia ve verzi G-TEC poháněná zemním plynem. V srpnu začne prodej nové generace Octavie Scout. Kromě toho přibydou v nabídce tři nové, sportovně laděné akční verze Monte Carlo modelů Yeti, Rapid Spaceback a Citigo.
V Číně bude ještě v tomto pololetí na trh uvedena nová Octavia a Rapid Spaceback. V dubnu bude Rapid uveden také na ruském trhu. Předzvěstí designu budoucích modelů značky je designová studie kupé Škoda VisionC, představená na autosalonu v Ženevě.