„Se závěry ČTÚ nesouhlasíme a proti pokutě se odvoláme. Navzdory růstu cen energií dlouhodobě poskytujeme nejvýhodnější internetové připojení na českém trhu,“ uvedl mluvčí UPC Juraj Gerbery.

Operátor od září 2011 do září 2012 nabízel balíčky svých produktů s uvedením slibu: „jedinečná cena, která platí napořád“. Od 1. ledna letošního roku ale přestal v původních garantovaných cenách účtovat.

„Jde o jednu z nejvyšších pokut uložených ČTÚ podnikateli v elektronických komunikacích za správní delikt na úseku ochrany spotřebitele, tedy porušení zákazu nekalých obchodních praktik,“ uvedl Drtina. UPC podle něj uvedla v omyl spotřebitele, který se nemohl aktivně bránit. Jedinou možností spotřebitele při nedodržení ujednaných podmínek smlouvy je odstoupení od této smlouvy, což je tou nejméně vhodnou možností.

Slib splnit nešlo, brání se firma

Společnost se ve správním řízení hájila tvrzením, že svému závazku nemohla dostát vzhledem ke stoupajícím nákladům, zejména nárůstu plateb za energie a poklesu ekonomické výkonnosti. Přestože by ani tyto okolnosti nemohly být podle Drtiny důvodem k tomu, aby užitou klamavou obchodní praktiku ospravedlnily, ČTÚ v rámci šetření ze statistických dat zjistil, že ceny elektrické energie v roce 2012 naopak klesaly a ekonomické výsledky operátora byly v roce 2012 o 130 miliónů korun lepší než v roce předchozím.