Podle radního Jiřího Pařízka (TOP 09) ale Praha požádala o to, aby mohla zkrácenou dotaci čerpat na jiné dopravní projekty. O evropské peníze tak prý fakticky nepřijde.

O zkrácení dotace ministerstvo dopravy rozhodlo kvůli výsledkům kontroly, podle které podnik pochybil ve dvou zadávacích řízeních. Podmínky prý byly diskriminační. V jednom případě údajně chybně stanovil příliš vysoký obrat firem, které měly možnost o zakázku na dostavbu metra usilovat. V druhém případě chtěl, aby firma, která vyhraje tendr, měla česky hovořící zaměstnance. Obě zakázky se uskutečnily za éry exředitele DPP Martina Dvořáka.

Nynější ředitel podniku Jaroslav Ďuriš sdělil, že s výtkami nesouhlasí. „Ministerstvo dopravy vyčítá dopravnímu podniku diskriminační kritéria, ale z mého pohledu byla tato kritéria přiměřená, tehdejší znění zákona neporušovala,“ tvrdí. Kvůli hrozícímu krácení dotace podnik před časem podal námitku, ministerstvo o ní zatím nerozhodlo. „Námitku ministerstvo vyřizuje,“ uvedl Neřold. Ať už prý ale rozhodne jakkoli, na výši poskytnuté dotace to vliv mít nebude.

Náklady na prodloužení trasy metra A do Motola, které má být dokončeno v příštím roce, se odhadují na 22,5 miliardy. Praha chce na stavbu z úvěru Evropské investiční banky (EIB) vyčerpat 11 miliard korun. Zkrácení dotace by mohlo ohrozit čerpání peněz z EIB. Nově budovaný úsek metra A je dlouhý asi šest kilometrů a na trase jsou čtyři stanice – Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol.