Článek
„Počet zjištěných porušení se ve srovnání s 2. čtvrtletím snížil skoro o čtvrtinu, přesto však nemohou být spotřebitelé se službami některých cestovních kanceláří a agentur spokojeni,“ sdělil ústřední ředitel ČOI Vladimír Velčovský.
Ve druhém čtvrtletí provedla inspekce necelou stovku kontrol a porušení zákona zjistila ve 40 případech.
Nejčastěji se inspektoři setkali s užíváním nekalých obchodních praktik. Problémem byla i skutečnost, že klient nebyl o ceně produktu dostatečně informován. Cestovky rovněž porušily povinnost při reklamačním řízení a neinformovaly klienty o rozsahu, podmínkách a způsobu reklamace.
Ve třetím čtvrtletí přijala ČOI celkem 94 podání spotřebitelů nespokojených se službami cestovních kanceláří a agentur. V deseti případech bylo porušení povinností prokázáno a kontrolované subjekty čeká řízení o uložení pokuty.
V souvislosti s kontrolní akcí padlo 22 pokut v celkové výši 274 500 korun.
Výsledky kontrol cestovních kanceláří a agentur ve 3. čtvrtletí 2013 | |||
---|---|---|---|
inspektorát | počet kontrol | porušení zákona | zjištěná porušení v % |
Středočeský a Hl. m. Praha | 15 | 5 | 33,3 |
Jihočeský a Vysočina | 10 | 2 | 20 |
Plzeňský a Karlovarský | 14 | 6 | 42,9 |
Ústecký a Liberecký | 5 | 2 | 40 |
Královéhradecký a Pardubický | 9 | 2 | 22,2 |
Jihomoravský a Zlínský | 8 | 3 | 37,5 |
Moravskoslezský a Olomoucký | 5 | 2 | 40 |
Celkem | 66 | 22 | 33,3 |
Zdroj: ČOI |