„Původně jsme počítali s tím, že všechny naše RegioSharky (shark, anglicky žralok, pozn. red.)  budou jezdit jen z Děčína přes Rumburk do Dolní Poustevny, ale protože v červnu dojde po 60 letech k obnovení provozu z Dolní Poustevny do saského Sebnitzu a německý partner DB Regio nasadí na některé spoje Desira, můžeme část RegioSharků využít jinde,“ vysvětlil Daniel Jareš, ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah v Ústí nad Labem.

Podle Jareše zajistí RegioSharky spolu s Desiry dopravní obslužnost prakticky celého Šluknovského výběžku. „Kromě spojů Děčín–Dolní Poustevna nasadíme RegioSharky i na spoje Děčín–Liberec,“ dodal Jareš.

Vedle RegioSharků (vzadu) jezdí v Ústeckém kraji i soupravy RegioPanter.

Vedle RegioSharků (vzadu) jezdí v Ústeckém kraji i soupravy RegioPanter.

FOTO: České dráhy

Nízkopodlažní RegioSharky jsou  od polského výrobce Pesa.

V Ústeckém kraji už jedna jednotka RegioShark jezdí. Zajišťuje spojení mezi Mostem, Chomutovem, Kláštercem nad Ohří a Karlovými Vary, jeden spoj v nočních hodinách zajíždí i do Ústí nad Labem.

Maximální rychlost RegioSharků je 120 km/h a souprava má délku 44 metrů. Počet míst k sezení je 120, z toho je 15 sedaček sklopných a devět míst se nachází v 1. třídě. Celková kapacita vlaku činí 240 osob.

Vlak je vybaven prostorem pro jízdní kola, klimatizací a audiovizuálním informačním systémem. V oddíle 1. třídy mají cestující k dispozici také elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky a ve vlacích bude zavedeno i wifi připojení k internetu.