Hlavní obsah

Poctivost prodeje je pro české podnikatele neznámým pojmem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Zástupci České obchodní inspekce (ČOI) zjistili v době konání hokejového šampionátu v Praze a Ostravě téměř v polovině případů nějak nedostatky. V obou městech provedli zhruba 500 kontrol.

Článek

Pracovníci ČOI se zaměřili hlavně na provozovatele restauračních zařízení, prodejen a poskytovatelů služeb spojených s mistrovstvím světa.

Už průběžné výsledky prý signalizovaly, že čeští obchodníci a poskytovatelé služeb nebo jejich zaměstnanci si s dodržováním zákonů ani s dobrým jménem příliš hlavu nelámou. V restauracích, taxislužbách i v prodejnách, jejichž sortiment domácí i zahraniční turisté během mistrovství vyhledávali, je poctivost prodeje, seznámení s cenou nebo předpisy neznámým pojmem, uvedla mluvčí ČOI Miloslava Fléglová

"Ve značné míře to způsobila i neznalost cizinců našich poměrů, což vedlo k určitým nestandardním způsobům. K účtům někteří přidávali přirážku za obslužné, odmítali jim předložit nápojové lístky, atd.," řekla Fléglová.

Kontroloři se zaměřili na restaurace a taxislužby

Největší nedostatky zaznamenali pracovníci pražské ČOI u veřejného stravování, kde v polovině případů z 240 kontrol zjistili porušení předpisů. Na místě inspektoři uložili 12 pokut dohromady za patnáct tisíc korun, podstatně vyšší částky čekají na 111 provozovatelů ve správních řízeních.

ČOI v posledních prověřovala více i taxislužby. V Praze se inspektoři svezli taxíky osmadvacetkrát, v Ostravě sedmkrát. Zjistili několik předražených jízd v řádově stovkách korun, v pěti případech čekají viníky sankce.

Kontroly údajně se závěrem šampionátu nekončí, ČOI v nich bude vzhledem k vysokému počtu zjištění pokračovat v intenzivnější míře i nadále. "Zřejmě příležitost dělá zloděje," podotkla Fléglová. Kontroloři zabavili 231 padělaných značkových dresů a sportovních doplňků, zjistili několik případů porušení informačních povinností, neseznámení s cenou, nesprávného účtování a dokonce i diskriminace spotřebitele při ubytování.

"Provozovatel hotelu v jednom městě nechtěl ubytovat zájemce, který měl v tomtéž městě trvalý pobyt," popsala mluvčí případ posouzený jako diskriminace.

Reklama

Výběr článků

Načítám