Hořická uzavírka bude podle Neusara letos poslední výraznou uzavírkou na D1. Pro osobní automobily byla stanovena objízdná trasa ve směru na Brno přes Čechtice a na Prahu přes Ledeč nad Sázavou. Kamióny nad 12 tun budou ovšem muset bez určené objízdné trasy po dobu uzavírek čekat přímo na dálnici. Provoz na dálnici bude v pauzách mezi úplnými uzavírkami průběžně otevíraný.

„Během prací se všemi čtyřmi nosníky postupně za sebou bude provoz na dálnici uzavřen maximálně na hodinu a půl. Mezi jednotlivými uzavírkami pak budou přibližně stejné pauzy, kdy bude dálnice průjezdná, abychom řidiče omezili co nejméně,“ sdělil ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák.

Uzavírka se nesmí prodloužit

Kromě čtyř zhruba devadesátiminutových úplných uzavírek musí řidiči o víkendu v daném úseku D1 počítat s částečnou čtyřiadvacetihodinovou půlkilometrovou uzavírkou. Řidiči budou v tomto dálničním úseku jezdit v režimu 1+1, tj. v jednom jízdním pruhu ve směru na Brno a jednom jízdním pruhu na Prahu.

Omezení bude probíhat od 28. září od 10.00 hodin do 29. září do 10.00 hodin. Důvodem je provádění přípravných a dokončovacích prací pro montáž nosníků mostního objektu.

Jeden železobetonový nosník mostu je dlouhý 34 metrů a soupravy budou dohromady vážit 120 až 130 tun. V případě, že dojde ke komplikacím v přepravě nosníků na místo stavby, bude stavba přerušena, nosníky nebudou montovány a budou dočasně uloženy mimo dálnici. Čas ukončení uzavírek je závazný a stavební firma jej nesmí prodloužit.