Hlavní obsah

ČOI udělila dvoumiliónovou pokutu nebankovní společnosti

Novinky, bab

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Česká obchodní inspekce (ČOI) se díky informacím od spotřebitelů ve druhé polovině ledna zaměřila na nekalé praktiky liberecké společnosti Rickabys, s. r. o., která nabízí nebankovní půjčky. Na základě zjištěných skutečností této společnosti udělila pokutu ve výši dvou miliónů korun.

Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Ilustrační foto

Článek

"Udělení pokuty ve výši dvou miliónů korun je důsledkem trendu, ke kterému ministr Martin Kuba vyzval Českou obchodní inspekci. V případě agresivních obchodních praktik je nutno přistoupit k pokutám, které budou nejen represivní, ale i dostatečně odstrašující před opakováním takového jednání. Jsme přesvědčeni, že zneužívání finanční tísně občanů je obzvláště zavrženíhodný delikt a takto vysoká pokuta je v tomto případě zcela na místě," uvedl Tomáš Hajdušek, náměstek ministra průmyslu a obchodu.

Společnost porušila zákon o ochraně spotřebitele

Nebankovní společnost Rickabys, s .r .o., se u pěti zákazníků dopustila několika závažných činů. Kontrolou ČOI, která proběhla ve dnech 14. 1.–23. 1. 2013, bylo zjištěno: užívání agresivní obchodní praktiky vůči spotřebiteli (vědomé využití nepříznivé situace spotřebitele), klamání spotřebitele (neposkytnutí úplných informací, lživé informace) a porušení zákazu užívání nekalých obchodních praktik.

Firma svým jednáním porušila několik ustanovení zákona o ochraně spotřebitele a podle § 24 odst. 10 písm. d) tohoto zákona jí byla udělena zmíněná pokuta. Rozhodnutí nabylo právní moci 23. května 2013.

Konkrétní příklady nekalých praktik

  • Nechali žadatele telefonovat na linku s tarifem 95 korun/1 minutu a řekli jim, že protelefonovaná částka jim bude vrácena. Někteří protelefonovali až desítky tisíc korun a částka jim vrácena nebyla.
  • Jeden ze spotřebitelů – invalidní důchodce ve finanční tísni – protelefonoval 262 minut, což jej přišlo na 24 890 korun.
  • Jiný spotřebitel protelefonoval 563 minut, zaplatil 53 491 korun.
  • Společnost takto poškodila nejméně pět spotřebitelů.

Zdroj: ČOI

Na základě podání od dalších dvou spotřebitelů byla v společnosti Rickabys, s. r. o., provedena další kontrola 15. března letošního roku. Během ní ale nedošlo ke zjištění porušení zákona, společnosti tedy nebyla pokutována.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám