„Naše stanovisko se nemění. Účtování poplatku za správu úvěru je v souladu s platnou legislativou a je také součástí uzavřené úvěrové smlouvy. Poplatek za správu úvěru je součástí celkové ceny úvěru. Proti podaným žalobám se Česká spořitelna bude bránit všemi právně relevantními prostředky,“ uvedl Marek Pšeničný z tiskového centra ČS.

Podle mluvčího Raiffeisenbank Tomáše Kofroně je banka toho názoru, že povinnost klienta hradit příslušný poplatek za správu úvěru byla dohodnuta platně. „Čtvrteční rozhodnutí soudu na našem přesvědčení nic nemění,“ sdělil Kofroň. Ani ostatní banky své stanovisko nezměnily.

Smršť žalob

„Banky by si měly uvědomit, že v případě, kdy budou na naše výzvy o vrácení bankovních poplatků stále reagovat zamítavě a usilovat o soudní řízení, bude je to stát nemalé peníze na soudních výdajích,“ uvedl majitel serveru Bankovnipoplatky.com Patrik Nacher.

„Pokud ani teď banky nezmění názor, čeká nás největší smršť žalob v historii justice, ve které bankám ukážeme, že nerespektování práv českých spotřebitelů a spravedlnosti se nevyplácí,“ doplnil provozovatel serveru Jdeto.de Petr Němec.

Rušení poplatku u nových smluv

Poplatek za vedení úvěrového účtu zrušily v posledních měsících u nových smluv například Citibank, AXA Bank, GE Money Bank, Raiffeisenbank, Sberbank, LBBW, Equa, Komerční banka a dočasně i UniCredit Bank a Česká spořitelna.

Služba Poplatkyzpet.cz, která pro klienty bank získává zpět úvěrové poplatky a zároveň usiluje o jejich zrušení do budoucna, prodloužila termín pro zasílání plných mocí na konec dubna.

Dosud bylo společnosti BSP Lawyer Partners doručeno 128 000 plných mocí. Za klienty, kteří své plné moci zaslali, již odešly nebo postupně odcházejí výzvy bankám. Banky na ně prý reagují zamítavě, takže iniciativy vyzvou klienty k tomu, aby souhlasili s řešením soudní cestou.