Podle Kommersantu M.Video požádala ruský antimonopolní úřad o souhlas se stoprocentním převzetím Eldorada. Společnost M.Video jednala s Eldoradem o fúzi již v roce 2011, podle agentury Reuters se ale ke čtvrteční zprávě odmítla vyjádřit. Firma jen uvedla, že studuje různé možnosti konsolidace trhu. Komentář odmítly i Eldorado a skupina PPF.

M.Video loni zvýšila tržby o 20 procent na 158 miliard rublů (zhruba 98,4 miliardy korun). Řetězec loni otevřel 42 prodejen a nyní jich má 305. Tržby Eldorada loni vzrostly o 15 procent na 112 miliard rublů a na konci roku 2012 měla síť 404 obchodů.

Spojení obou řetězců by vytvořilo silnějšího konkurenta expandující síti Media-Saturn, která je součástí německého maloobchodního gigantu Metro. Media-Saturn vstoupila na ruský trh v roce 2006 a zatím na něm má 45 prodejen.

Společnost PPF se v Rusku výrazně angažuje. Provozuje tu zejména banku Home Credit&Finance Bank (HCFB), která patří k hlavním hráčům na trhu spotřebitelských úvěrů. Dále má zhruba 20 procent v těžební společnosti Polymetal.

Loni PPF vyměnila podíl v ruské bance Nomos za akcie Uralkali, která je největším producentem uhličitanu draselného na světě, a ovládla zemědělský holding RAV Agro-Pro. Minulý měsíc PPF získala od ruské banky Sberbank úvěr 185 miliónů eur na výstavbu první etapy kancelářského areálu na západním předměstí Moskvy.