„V současné době máme zhruba sto poutačů umístěných kolem dálnic a pro dalších sto nepostavených máme potřebné licence,“ uvedl George Nussbaum, majitel společnosti A.C.E. Media, která má na tuzemském trhu zhruba pětiprocentní podíl.

Stát má podle něj nyní šest měsíců na jednání, která by vedla ke smírnému řešení. Pokud se řešení nepodaří nalézt, je firma ochotná přistoupit k arbitráži.

Podle právního zástupce společnosti Bartona Leguma z advokátní kanceláře Salans zákon poškozuje pouze firmu A.C.E. Media, protože konkurenčním provozovatelům billboardů vyprší smlouvy na provozování poutačů ještě před stanoveným pětiletým obdobím, zatímco licence A.C.E. Media nemá časové omezení.

Šance jsou malé

Šance stěžovatele nejsou velké, předpokládá dlouholetý odpůrce reklamních poutačů Vojtěch Razima z občanského sdružení Acta non verba. Billboardy jsou v posledních letech povolovány pouze na pětiletá období. Navíc je podle něj obtížné se dovolávat odškodnění za zmařenou investici, když legislativní opatření, které billboardy zakazuje, bude účinné až po pěti letech.

Novela zákona o pozemních komunikacích umožňuje odstranit reklamní zařízení jenom v okolí dálnic a rychlostních silnic, které přímo neodkazují na zařízení v blízkosti komunikace, jako jsou například čerpací stanice. Billboardy v okolí silnic druhé a třetí třídy nijak neomezuje. Celkem je v Česku registrováno na 20 000 venkovních reklamních ploch.