Jak Kratochvíl sdělil, na sdružení se obrátila první klientka CK Globaltour, která od ČPP obdržela dopis s informací o ukončeném šetření této pojistné události.

„Pojišťovna jí sdělila, že cestovka byla pojištěna na 1 078 800 korun, přičemž ČPP již zaplatila za repatriaci klientů zkrachovalé CK ve výši 934 056 korun. Na odškodnění zbylých 220 turistů tak zbývá jen 144 744 korun,“ sdělil Kratochvíl. Podle něj tak klientka místo 60 500 korun, které cestovce zaplatila, dostane zpět jen 3273 korun.

„Pojišťovna splnila veškeré své závazky vůči klientům v souladu s právními předpisy a pojistnou smlouvou. Pojišťovna může vyplatit pojistné plnění pouze do výše sjednané pojistné částky,“ uvedla pro Novinky mluvčí ČPP Renata Čapková s tím, že za stanovení výše pojistné částky je zcela odpovědná příslušná cestovní kancelář.

Čapková potvrdila, že klientům může být za neuskutečněné zájezdy vyplaceno poměrné plnění ve výši 5,4 procenta. Jako důvod uvedla nezodpovědný přístup CK Globaltour.

Podpojištění umožňuje zákon

Kratochvíl připomněl, že některé zkrachovalé cestovky byly podpojištěny, což jim zákon stále umožňuje. „V praxi to pak znamenalo, že pojišťovny vyplatily odškodnění jen do výše limitu, který si tyto cestovní kanceláře sjednaly,“ dodal.

CK Globaltour, která zkrachovala počátkem loňského července, se řadila k menším cestovním kancelářím. Specializovala se na prodej leteckých zájezdů do Turecka. [celá zpráva]