Zejména světové luxusní značky totiž drží ve většině zemí stejnou cenovou politiku, a zvýšení daně tak do koncových cen svého zboží pravděpodobně nepromítnou. „Česká republika by se tím mohla z hlediska atraktivity nákupů dostat na úroveň ostatních států v regionu. Pro srovnání, v sousedním Rakousku dosahují sazby DPH deset a 20 procent, v Německu pak sedm a 19 procent,“ uvedl regionální manažer společnosti Global Blue Jiří Macas.

Z cizinců, kteří si z nákupů v Česku nechávají vracet DPH, podle údajů Global Blue dlouhodobě nejvíc utrácejí Rusové a jejich podíl stále stoupá. Na celkových Tax Free tržbách roste i podíl Číňanů. Ti přitom při jednom nákupu utrácejí v průměru nejvíce ze všech národností, přes 14 000 korun.

„Jak Číňané, tak Rusové mají službu Tax Free ve velké oblibě. I proto se dá očekávat, že jejich nákupy v ČR letos porostou. Díky nejvyšší DPH ze srovnatelných nákupních destinací v rámci regionu mohou v ČR na značkových produktech s využitím Tax Free ušetřit nejvíce,“ dodal Macas.

Společnost Global Blue očekává, že letos se v ČR ve větší míře projeví trend takzvaných globeshopperů, tedy turistů, kteří cestují zejména kvůli nákupům. Tato skupina celosvětově neustále roste.