Podle Jančury šéf drah nemluvil pravdu, když tvrdil, že ČD na trati mezi OstravouOlomoucí přes Krnov dostávají od státu dotaci 159 korun na kilometr jízdy vlaku. Podle RegioJetu totiž dotace v roce 2012 na této trati dosahovaly 223 korun, což dopravce dopočítal na základě podkladů z roku 2010, jež nedávno získal od ministerstva dopravy.

ČD za tvrzením Žaludy stojí. Částka 159 korun je předpokládaná suma, kterou ČD na kilometru jízdy mezi Ostravou a Olomoucí v loňském roce prodělaly, sdělil mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

Proti roku 2010 se dopravci prý podařilo snížit ztrátu z provozu o více než 50 korun na kilometr například propouštěním nadbytečných zaměstnanců a zvýšením počtu ujetých kilometrů, které vlaky ČD na trati urazí. Tím se fixní náklady rozdělily na větší počet kilometrů, doplnil Šťáhlavský s tím, že čísla, která říká Jančura, jsou účelová dezinformace.

Z Ostravy do Olomouce chce jezdit i Arriva

Železniční spojení Ostravy s Olomoucí přes Krnov je první tuzemskou tratí, na jejíž provozování ministerstvo dopravy vypsalo řádné výběrové řízení. Nynější tendr má sloužit jako pilotní projekt, podle kterého se budou liberalizovat i ostatní železniční spojení.

Kromě RegioJetu se do soutěže přihlásila i britská Arriva. Výhodnější nabídku podal RegioJet, který po státu požaduje dotaci 188 korun na kilometr. Firma se proto pře se současným provozovatelem ČD o tom, zda je jeho nabídka pro stát výhodnější než cena, za kterou jezdí ČD.