„Očekávám, že aktivity odpůrců Temelína budou narůstat. Myslím, že nebudou mít formu protestů, které se udály v době spouštění prvních dvou bloků, ale eskalovat zřejmě budou a já s nimi počítám. Považuji to za naprosto normální projev, který v demokratické společnosti funguje. Proto jsme nabídli protijaderným aktivistům korektní diskuzi, která skutečně s některými, zejména s těmi českými probíhá,“ konstatoval Štěpanovský.

Dodal, že věcné debaty si vždy váží, neboť v ní zazní i zajímavé podněty. Rozhodně se neobává pátečního veřejného projednávání EIA v českobudějovické sportovní hale, neboť z dokumentu, který vyhotovil odborník jmenovaný ministerstvem životního prostředí, vyplývá, že dostavba JETE nebude mít na životní prostředí zásadní vliv. Podporu dostavbě už signalizovali nejen krajští zastupitelé, ale i obce v okolí elektrárny, jichž se dostavba nejvíce dotkne.

„Dostavbu Temelína plně podporujeme. Je to moderní a věříme, že i bezpečný projekt. Rozšíření elektrárny bude mimo jiné významným přínosem pro zaměstnanost a zlepšení života v Jihočeském kraji. Elektrárna je náš korektní a slušný partner, který významně přispívá k rozvoji celého regionu,“ sdělil bezprostředně po diskuzi zastupitelů se zástupci ČEZ jihočeský hejtman Jiří Zimola (ČSSD).

Dostavba dálnice i železničního koridoru

To však podle Zimoly neznamená, že by na tohoto souseda nebyly vzneseny určité nároky. „Chceme, aby se choval bezpečně a ohleduplně k obyvatelům kraje, chceme, aby byl naprosto otevřený a vstřícný v poskytování všech informací. Protože je Temelín státním, nikoli krajským projektem, a protože stavba bude znamenat mimo jiné zvýšenou dopravní zátěž v regionu, požadujeme urychlenou dostavbu dálnice D3 a rychlostní silnice R4 včetně dokončení IV. železničního koridoru z Prahy do Českých Budějovic,“ shrnul Zimola.

To, že zejména hornorakouští odpůrci Temelína budou proti dostavbě Temelína brojit, se potvrdilo už ve středu dopoledne. I když se jich na louce u elektrárny sešla jen hrstka, je to předzvěst jejich dalších protestů a výhrad, které už zřejmě zazní v pátek ve všesportovní hale.

„Zastupujeme i obce z Tyrolska, lidem by odtud trvala cesta až dvanáct hodin. Na veřejné diskuze ve Vídni a v Pasově nepřišlo mnoho lidí, ale bylo to především proto, že nebyly součástí projednávání vlivu stavby na životní prostředí EIA,“ reagoval ohledně dotazu na chabou účast Roland Egger, předseda sdružení Atomstopp, jež akci pořádalo.