Zásadní podíl na příznivém výsledku má nové balíkové portfolio. Již v prvním čtvrtletí se výrazně zvýšil počet odeslaných balíků, což se projevilo na růstu tržeb.

„Na výši hospodářského výsledku měly vliv i ICT služby a jejich rozvoj. Tržby za první čtvrtletí roku v tomto segmentu meziročně stouply na 125 procent,“ sdělila mluvčí. Kromě datových schránek a Czech Pointů se na nárůstu podílely i nové služby, které Česká pošta poskytuje. Jako příklad uvedla Selicharová projekt DONEZ.

Loni pošta i přes pokles tradičních služeb zvýšila zisk o 59 procent na 419 miliónů korun. Provozní výnosy stouply o procento na 20,8 miliardy korun. Pošta má na doručování zásilek do 50 gramů s cenou pod 18 korun monopol. Ten firmě skončí v příštím roce, kdy tuzemský trh čeká plná liberalizace.