Článek
Objem reklamních investic v Číně roste nejrychleji ze všech deseti největších trhů. V roce 2011 činil v nejlidnatější zemi světa objem finančních prostředků investovaných do reklamy necelých 31 miliard dolarů. V roce 2014 by se tato suma měla zvýšit na 48 miliard dolarů, což je úroveň Japonska.
Spojené státy si první pozici na trhu s největším objemem reklamních prostředků budou nadále držet, ale meziroční růst nebude tak výrazný, jako se předpokládá pro čínský trh.
V roce 2011 byly největšími trhy v objemu investic vynaložených do reklamy sestupně USA, Japonsko, Čína, Německo, Velká Británie, Brazílie, Francie, Austrálie, Kanada a Jižní Korea. V roce 2014 by se v této vybrané společnosti mělo ocitnout také Rusko, které z desítky největších reklamních trhů pravděpodobně vyřadí Jižní Koreu.
Top 10 reklamních trhů v roce 2011 v miliónech dolarů (v závorce výhled pro rok 2014) | ||
---|---|---|
Pořadí | Země | Reklamní výdaje |
1. (1.) | USA | 154 129 (173 629) |
2. (2.) | Japonsko | 45 358 (48 825) |
3. (3.) | Čína | 30 920 (48 078) |
4. (4.) | Německo | 24 441 (26 348) |
5. (5.) | Velká Británie | 18 359 (20 214) |
6. (6.) | Brazílie | 16 012 (19 930) |
7. (7.) | Francie | 12 910 (13 806) |
8. (8.) | Austrálie | 11 417 (12 696) |
9. (10.) | Kanada | 10 526 (12 165) |
10. (–) | Jižní Korea | 9809 |
– (9.) | Rusko | (12 415) |
Zdroj: ZenithOptimedia |