Hlavní obsah

Reklamní trh v Číně poroste nejrychleji, za pár let dožene Japonsko

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Nejrychleji rostoucím mediálním trhem je v posledních letech Čína, která je v objemu reklamních investic v současné době na třetí pozici za Spojenými státy a Japonskem. Podle odhadů agentury ZenithOptimedia budou již v roce 2014 reklamní investice v Číně ve stejné výši jako v Japonsku, které si dosud drželo značný náskok.

Foto: Profimedia.cz

Šanghaj

Článek

Objem reklamních investic v Číně roste nejrychleji ze všech deseti největších trhů. V roce 2011 činil v nejlidnatější zemi světa objem finančních prostředků investovaných do reklamy necelých 31 miliard dolarů. V roce 2014 by se tato suma měla zvýšit na 48 miliard dolarů, což je úroveň Japonska.

Spojené státy si první pozici na trhu s největším objemem reklamních prostředků budou nadále držet, ale meziroční růst nebude tak výrazný, jako se předpokládá pro čínský trh.

V roce 2011 byly největšími trhy v objemu investic vynaložených do reklamy sestupně USA, Japonsko, Čína, Německo, Velká Británie, Brazílie, Francie, Austrálie, Kanada a Jižní Korea. V roce 2014 by se v této vybrané společnosti mělo ocitnout také Rusko, které z desítky největších reklamních trhů pravděpodobně vyřadí Jižní Koreu.

Top 10 reklamních trhů v roce 2011 v miliónech dolarů (v závorce výhled pro rok 2014)
PořadíZeměReklamní výdaje
1. (1.)USA154 129 (173 629)
2. (2.)Japonsko45 358 (48 825)
3. (3.)Čína30 920 (48 078)
4. (4.)Německo24 441 (26 348)
5. (5.)Velká Británie18 359 (20 214)
6. (6.)Brazílie16 012 (19 930)
7. (7.)Francie12 910 (13 806)
8. (8.)Austrálie11 417 (12 696)
9. (10.)Kanada10 526 (12 165)
10. (–)Jižní Korea9809
– (9.)Rusko(12 415)
Zdroj: ZenithOptimedia

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám