Článek
Na hlavní dráze, která je v provozu od roku 1963, jsou patrné praskliny betonových desek, vylomené části betonu v místě prasklin, stejně jako praskliny v asfaltovém povrchu. „Její stav je takový, že již nestačí pravidelné jarní a podzimní, zpravidla čtrnáctidenní, údržby a opravy,“ sdělila Krejčí.
Na základě jednání se zástupci hustě osídlených městských částí Prahy a Kladenska, které jsou dotčeny při využití vedlejší dráhy, zajistilo Letiště Praha podle mluvčí provoz tak, aby se v maximální možné míře využívala zkrácená hlavní dráha.
V termínu od 15. do 30. května bude hlavní ruzyňská dráha zcela uzavřena a provoz mezi pátou hodinou ranní a půlnocí přesunut na vedlejší dráhu RWY 13/31. „Přistání budou s ohledem na převažující meteorologické podmínky probíhat ve směru od Prahy, vzlety ve směru na Kladno,“ připomněla Krejčí.
Ve druhé fázi od 30. května do 8. srpna bude část hlavní dráhy v délce 2,5 kilometru otevřena pro vzlety a přistání. „Letiště Praha podle dostupných informací předpokládá, že až 75 procent všech odletů bude možné realizovat na zkrácené hlavní dráze ve směru 24, tedy směrem na Jeneč,“ doplnila mluvčí.