„Přestože výsledky kontrol byly o něco lepší než v předchozím roce, více než čtvrtina poskytovatelů služeb v cestovním ruchu porušila zákon,“ sdělil ústřední ředitel ČOI Jan Štěpánek s tím, že ČOI se rovněž zabývala 154 stížnostmi od spotřebitelů.

Celkem 55 cestovních kanceláří a agentur tak obdrželo pokuty ve výši 362 000 korun, další správní řízení podle Štěpánka probíhají.

Inspektoři například zjistili, že spotřebitelé nebyli seznamováni pravdivě s veškerými podmínkami služeb, jejich rozsahem nebo cenami a konečně ne vždy realita odpovídala jejich představě o dovolené, kterou si vytvořili na základě poskytnutých informací.

Problémům lze předejít

Lidé podle Štěpánka stále podceňují při výběru služeb cestovních kanceláří a agentur skutečnost, že by řadě problémů, na něž si následně stěžují, mohli sami předejít.

A to například tím, že se předem důkladně seznámí s podmínkami poskytovaných služeb i jejich cenami a budou vyžadovat písemnou smlouvu s uvedením všech dohodnutých a zaplacených služeb.

Výsledky kontrol
inspektorát
počet kontrolpočet zjištění
zjištění v procentech
Středočeský a Hl. m. Praha
66
23
34,8
Jihočeský a Vysočina
23
6
26,1
Plzeňský a Karlovarský
73
15
20,5
Ústecký a Liberecký
46
8
17,4
Královéhradecký a Pardubický25
5
20
Jihomoravský a Zlínský
17
7
41,2
Moravskoslezský a Olomoucký
34
16
47,1
celkem
284
80
28,2
Zdroj: ČOI