Postupným náběhem se výroba bude zvyšovat na 70 vozidel měsíčně, do konce roku jich automobilka chce vyrobit kolem 200, z nichž zhruba polovina půjde dealerům. Příští rok by brány kopřivnické továrny mělo opustit přes tisíc vozidel Tatra Phoenix.

„Předpokládaná roční kapacita je asi 1480 vozů při jednosměnné produkci. Pokud by byl zájem vyšší, jsme připraveni rozjet směn více,“ řekl dále Právu specialista marketingu společnosti Tatra Jiří Kašpárek.

Tatra Phoenix

Tatra Phoenix

FOTO: Anna Bortlíčková, Právo

Nový model je výsledkem spolupráce Tatry s předním světovým producentem nákladních automobilů, nizozemskou firmou DAF Trucks N. V., která bude Tatře dodávat kabiny a motory. Pět vozů nového modelu automobilka předvedla novinářům ve čtvrtek na kopřivnickém polygonu.

Tatra Phoenix

Tatra Phoenix

FOTO: Anna Bortlíčková, Právo

Nová Tatra Phoenix má moderní dvou nebo třímístnou kabinu a unikátní inovovaný tatrovácký podvozek s novou přídavnou převodovkou a pneumatickým odpružením všech náprav. Díky tomu a vodou chlazenému motoru o výkonu 265 až 375 kW je vůz schopen bez problémů zvládat i ty nejtěžší terény o sklonu až 35 stupňů. Při čtvrtečním předvádění na polygonu vůz vyjel bez jakýchkoli potíží dlážděnou cestou svah o sklonu 45 stupňů.

Maximální rychlost na silnici je 85 kilometrů v hodině. „Díky unikátní tatrovácké koncepci podvozku nepotřebujeme mezirám, což přináší úsporu v hmotnosti, vozidlo tak oproti konkurenci uveze o 550 až 1250 kilogramů více,“ popsal další přednost nového vozu Kašpárek. Tatra Phoenix v největší verzi uveze až 32 tun.

Vůz Tatra Phoenix při testovacích jízdách na polygonu v Kopřivnici.

Vůz Tatra Phoenix při testovacích jízdách na polygonu v Kopřivnici.

FOTO: Anna Bortlíčková, Právo

Další výhodou je podle zástupců automobilky komfort. „Jízda v terénu je natolik komfortní, že my říkáme, že to je osobní auto, které přepravuje náklad,“ uvedl marketingový ředitel Tatry Martin Najzr. „Toto vozidlo je špičkou ve svém segmentu,“ řekl.

Vůz má být využíván ve stavebnictví, důlním průmyslu, lesnictví, při těžbě ropy a plynu i v jiných průmyslových odvětvích. „Díky tomu, že v rámci spolupráce s firmou DAF se nám nabízí nejen využití jejich motorů a kabin, ale otevírá se nám i distribuční síť DAFu, budeme vstupovat do všech evropských zemí a máme dlouhodobé plány dostat se na trhy jižní Ameriky, Blízkého Východu a podobně,“ doplnil Najzr.

Vůz Tatra Phoenix při testovacích jízdách na polygonu v Kopřivnici

Vůz Tatra Phoenix při testovacích jízdách na polygonu v Kopřivnici

FOTO: Anna Bortlíčková, Právo

Zatímco v předchozích letech automobilka Tatra kvůli problémům s odbytem propouštěla, nyní naopak začala nabírat nové zaměstnance. „Předpokládáme zatím v této fázi postupný nárůst o zhruba 400 zaměstnanců,“ řekl Kašpárek. Na počátku dubna automobilka měla 1731 zaměstnanců, nové pracovníky už přijímá, aktuálně tak zaměstnává 1812 lidí.