Hlavní obsah

Automobilka Tatra chce už letos vyrobit 200 nových vozů Phoenix

Právo, Anna Bortlíčková

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Kopřivnice

Už tento měsíc by měla z výrobní linky automobilky Tatra v Kopřivnici na Novojičínsku sjet první sériově vyrobená vozidla nového modelu Tatra Phoenix. Sériovou výrobu nového nákladního vozu automobilka rozjede v nejbližších dnech. Firma předpokládá, že koncem září bude hotových prvních deset vozidel.

BEZ KOMENTÁŘE: Tatra v Kopřivnici předvedla nový nákladní vůz PhoenixVideo: Anna Bortlíčková, Právo

 
Článek

Postupným náběhem se výroba bude zvyšovat na 70 vozidel měsíčně, do konce roku jich automobilka chce vyrobit kolem 200, z nichž zhruba polovina půjde dealerům. Příští rok by brány kopřivnické továrny mělo opustit přes tisíc vozidel Tatra Phoenix.

„Předpokládaná roční kapacita je asi 1480 vozů při jednosměnné produkci. Pokud by byl zájem vyšší, jsme připraveni rozjet směn více,“ řekl dále Právu specialista marketingu společnosti Tatra Jiří Kašpárek.

Foto: Anna Bortlíčková, Právo

Tatra Phoenix

Nový model je výsledkem spolupráce Tatry s předním světovým producentem nákladních automobilů, nizozemskou firmou DAF Trucks N. V., která bude Tatře dodávat kabiny a motory. Pět vozů nového modelu automobilka předvedla novinářům ve čtvrtek na kopřivnickém polygonu.

Foto: Anna Bortlíčková, Právo

Tatra Phoenix

Nová Tatra Phoenix má moderní dvou nebo třímístnou kabinu a unikátní inovovaný tatrovácký podvozek s novou přídavnou převodovkou a pneumatickým odpružením všech náprav. Díky tomu a vodou chlazenému motoru o výkonu 265 až 375 kW je vůz schopen bez problémů zvládat i ty nejtěžší terény o sklonu až 35 stupňů. Při čtvrtečním předvádění na polygonu vůz vyjel bez jakýchkoli potíží dlážděnou cestou svah o sklonu 45 stupňů.

Maximální rychlost na silnici je 85 kilometrů v hodině. „Díky unikátní tatrovácké koncepci podvozku nepotřebujeme mezirám, což přináší úsporu v hmotnosti, vozidlo tak oproti konkurenci uveze o 550 až 1250 kilogramů více,“ popsal další přednost nového vozu Kašpárek. Tatra Phoenix v největší verzi uveze až 32 tun.

Foto: Anna Bortlíčková, Právo

Vůz Tatra Phoenix při testovacích jízdách na polygonu v Kopřivnici.

Další výhodou je podle zástupců automobilky komfort. „Jízda v terénu je natolik komfortní, že my říkáme, že to je osobní auto, které přepravuje náklad,“ uvedl marketingový ředitel Tatry Martin Najzr. „Toto vozidlo je špičkou ve svém segmentu,“ řekl.

Vůz má být využíván ve stavebnictví, důlním průmyslu, lesnictví, při těžbě ropy a plynu i v jiných průmyslových odvětvích. „Díky tomu, že v rámci spolupráce s firmou DAF se nám nabízí nejen využití jejich motorů a kabin, ale otevírá se nám i distribuční síť DAFu, budeme vstupovat do všech evropských zemí a máme dlouhodobé plány dostat se na trhy jižní Ameriky, Blízkého Východu a podobně,“ doplnil Najzr.

Foto: Anna Bortlíčková, Právo

Vůz Tatra Phoenix při testovacích jízdách na polygonu v Kopřivnici

Zatímco v předchozích letech automobilka Tatra kvůli problémům s odbytem propouštěla, nyní naopak začala nabírat nové zaměstnance. „Předpokládáme zatím v této fázi postupný nárůst o zhruba 400 zaměstnanců,“ řekl Kašpárek. Na počátku dubna automobilka měla 1731 zaměstnanců, nové pracovníky už přijímá, aktuálně tak zaměstnává 1812 lidí.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám