Během předchozích tří let firma napumpovala společně se svými partnery v Číně do tamního trhu dohromady tři miliardy dolarů. „Čína je jedním z našich nejdůležitějších rostoucích trhů na světě,“ sdělil šéf Coca-Coly Muhtar Kent.

Kent v rozhovoru pro agenturu Nová Čína uvedl, že investice budou použity na rozšíření firemní produktové řady, infrastruktury či distribuce.

Vstup na burzu možný

Prodej výrobků společnosti v nejlidnatější zemi světa přesáhl jednu miliardu během letošního prvního pololetí, což je dvojnásobek v porovnání s dobou před pěti lety. V letech 2009 až 2010 spustila Coca-Cola v Číně provoz pěti závodů. Letos otevře další tří, ty vytvoří 940 nových pracovních míst a investice mají činit kolem 230 miliónů dolarů.

Kent rovněž uvedl, že se nebrání vstupu společnosti na šanghajskou burzu, pokud by se k tomu naskytla příležitost. „Byla by to oboustranně výhodná akce, a to nejen z důvodu kapitalizace, ale i pevnějšího sepětí s čínskou komunitou,“ nechal se slyšet generální ředitel Coca-Coly.