DP přišel kvůli jednodenní stávce o 4,87 miliónu korun na tržbách za jednotlivé jízdné. K tomu připočítává ještě 600 tisíc za přirážky k jízdnému, tedy na pokutách. Na druhé straně uspořil elektrickou energii a naftu.

„Úspora elektrické energie u metra je 1,15 miliónu korun, u tramvají 1,04 miliónu. Úspora nafty a ostatního přímého materiálu, jako jsou pneumatiky či mazadla, dělají u autobusů asi 2,04 miliónu,“ sdělila tisková mluvčí DP Ilona Vysoudilová.

K tomu je však ještě nutné připočítat mzdy, které DP nemusel vyplatit stávkujícím zaměstnancům. Podle Vysoudilové se jedná o zhruba čtyři milióny korun, přičemž stávkovalo 3283 zaměstnanců. Řečí čísel tedy DP na stávce „vydělal“ přibližně tři milióny korun.

Dvořák: Došlo ke znevěrohodnění jména DP

„Tuto optiku ale zásadně odmítám. Náklady na stávku jsou totiž nevyčíslitelné, došlo totiž ke znevěrohodnění jména dopravního podniku, který má fungovat stále,“ sdělil k tomu generální ředitel DP Martin Dvořák. Mimoto například ROPID ještě nevyčíslil náklady na najímání autobusů od soukromých dopravců.

Vedení DP se již také sešlo se zástupci odborářů DP, přičemž jim sdělilo, že považuje dohodu o průběhu stávky z jejich strany za jednoznačně porušenou. Například v jednom případě mělo dojít k nátlaku na nestávkující zaměstnance. „Oni s tím samozřejmě nesouhlasili. Do čtrnácti dnů vypracujeme o průběhu stávky zprávu, kterou předložíme dozorčí radě, představenstvu a radě hlavního města,“ dodal Dvořák.