U jednotlivého jízdného dojde k prodloužení časové platnosti z 20 na 30 minut a ze 75 na 90 minut. Cena jízdenek bude 24 a 32 korun místo dosavadních 18 a 26 korun, uvedl  pražský magistrát v tiskové zprávě.

Předplatné kupóny se zdražovat nebudou.

„Obě jízdenky budou nově plně přestupní a platné na veškeré spoje Pražské integrované dopravy. Lidé tedy budou moci jezdit déle a neomezeně přestupovat. Cena za minutu kratší jízdenky je nižší než dosud, u plnocenné vstupenky zůstává cena stejná a za 90 minut je možné absolvovat i zpáteční cestu,“ uvedl první náměstek pražského primátora Karel Březina (ČSSD).

Pro bezplatnou jízdu bude třeba opencard

Změny mají vstoupit v platnost od 1. července. V jejich rámci bude zavedeno bezplatné jízdné pro obyvatele Prahy do 15 a od 65 let. Dojde k odstranění většiny výjimek a nelogičností, jakou byla například vyšší cena třídenní jízdenky oproti třem jednodenním jízdenkám.

"K využívání bezplatného jízdného bude obyvatel Prahy splňující věkové hranice potřebovat Opencard, která bude vydávána na šest let. Občané za ni zaplatí pouze jednorázový poplatek 120 korun. Těm, kteří si již zakoupili předplatní jízdenky, bude nevyužitá částka vrácena," informuje magistrát .

"Zatím se k celé věci nebudeme vyjadřovat, bude záležet na úterním jednání městské rady," uvedl pro Novinky mluvčí společnosti ROPID Filip Drápal jakožto organizátor pražské integrované dopravy.

Zdražení jízdenek vynese 200 miliónů korun. Měly by se jimi pokrýt náklady na novinku, kterou je právě jízdné zdarma. Celková částka by měla vyjít na 240 miliónů korun, čímž se ztráta podstatně sníží.