Podle Jiřího Vlasáka z Kofoly, který byl pověřen vedením nového projektu, energetické nápoje v nabídce firmy dosud chyběly. Přestože celkový podíl energetických nápojů na trhu není příliš velký, jsou podle Vlasáka jednou z posledních kategorií nealkoholických nápojů, která roste a nejspíš bude růst také v příštích několika letech.

Zatímco v ČR činí roční průměrná spotřeba zhruba dva litry energetických nápojů na osobu, například v sousedním Rakousku je pětkrát vyšší.

Společnost Kofola je součástí stejnojmenné nápojářské skupiny Kofola sídlící v Polsku. Skupině loni výrazně klesl zisk o téměř 400 miliónů korun na 88 miliónů korun. Skupina prodala méně nápojů. Za poklesem byly růst cen surovin, špatné počasí a vysoká konkurence.

Skupina působí kromě Polska a Česka také v Rusku a na Slovensku. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola.