Inzerenti mají podle rozhodnutí úřadů z minulého týdne čas do 15. dubna, aby upravili své reklamy a přestali v hlavním městě "propagovat hedonismus" a "kulturu zahraničních výrobků", vysvětluje list bez dalších podrobností.

Tyto reklamy vytvářejí podle úřadů "nezdravé" ovzduší. Těm, kdo toto nařízení poruší, hrozí pokuta až do výše v přepočtu téměř 83 000 korun. Mezi slovy, která budou napříště zakázána, patří i "nejvyšší", "královský", "luxusní" nebo "třída", jež se často používala v reklamách na domy, auta nebo víno.

Město Čchung Čching na jihozápadě země zakázalo minulý týden v reklamě na nemovitosti také slova "nejlepší", "jedinečný" nebo "nenahraditelný". Makléři CLSA Aisa-Pacific Markets v lednu uvedli, že Čína se do roku 2020 stane předním luxusním trhem, kde se bude realizovat 44 procent světového prodeje.

Ale čínská vláda je v době, kdy inflace ukrajuje stále více z nejnižších mezd, stále více znepokojena prohlubující se propastí mezi bohatými a chudými. Čínský premiér Wen Ťia-pao vysvětlil počátkem měsíce, že hlavním cílem pětiletého plánu 2011-2015, který byl nedávno přijat, je "řešit problém nerovných příjmů".