K asijskému boomu podle Airbusu přispěje rychle rostoucí střední třída, kvůli čemuž se bude zvyšovat poptávka po službách leteckých společností. V průběhu příštích dvou desetiletí by do Asie a oblastí Tichého oceánu měla směřovat třetina světových dodávek osobních letadel oproti čtvrtině v předešlých dvaceti letech.

Počítá se, že asijské aerolinky odeberou 8560 nových dopravních letadel v celkové ceně 1,2 biliónu dolarů (asi 20,8 biliónu korun). Z nich by mělo být 3360 velkých dvojpalubních strojů podobných Airbusu A380. Odhadem by v příštích dvaceti letech mělo být celosvětově prodáno 25 850 nových civilních letadel.

Podle viceprezidenta Airbusu Chistophera Emersona bude růst asijských velkoměst vyžadovat i více obřích letounů kvůli spojení mezi nimi. Stejně tak přibude i více krátkých linek. Nízkonákladové společnosti budou nadále používat ve velkém menší stroje.

Sílící konkurence

Airbus by rád udržel svůj přibližně padesátiprocentní podíl na světovém trhu s velkými letadly, přestože si je podle Emersona vědom sílící konkurence v podobě kanadského Bombardieru, brazilského Embraeru nebo čínského COMACu. 

Loni dosáhla přeprava osob v Asii meziroční nárůst o 5,8 procenta a nákladu o sedm procent. Oba údaje jsou vyšší než celosvětový průměr. Podle Světové mezinárodní letecké asociace (IATA) se v roce 2014 přepraví na celém světě o 800 miliónů cestujících víc v porovnání s rokem 2009. Celkem 45 procent z toho připadne na Asii.

Pokud jde o bezpečnost cestování ve vzduchu, loni havarovalo podle údajů IATA na celém světě 94 dopravních letadel, což je oproti roku 2009 více o čtyři stroje. Při haváriích zemřelo 786 cestujících, tedy o 101 více než předloni.