Rychlé spojení centra s dálnicí ale bude fungovat ve chvíli, kdy Ředitelství silnic a dálnic dostaví prodlouženou Místeckou II. Ta bude dlouhá 1200 metrů a spojí Mariánskohorskou ulici s ulicí Českobratrskou. Protože na dostavbu celého úseku ale chybí 174 miliónů, bude silnice zhruba v polovině roku 2011 zprovozněna jen v polovičním profilu.

„Budeme pokračovat maximálně levně a úsporně, tak aby zbyly peníze i na ostatní dopravní stavby. Proto budeme pokračovat jen v polovičním profilu, který zajistí to, aby se zmírnily problémy občanů Ostravy,“ řekl při slavnostním zprovoznění nového úseku silnice I/56 ministr dopravy Vít Bárta (VV).

Na dotaz, kdy bude prodloužená Místecká dostavěna celá, uvedl, že na to dá odpověď připravovaná dopravní superkoncepce. Ta má být hotova v řádech několik týdnů.

Magistrát protestuje

Propojení dálnice s centrem jen polovinou čtyřproudové komunikace se ale nelíbí ostravskému magistrátu.

„Mám obavy z toho, že když se něco dokončí provizorně, tak se to pak horkotěžko dodělává a Ostrava potřebuje tu silnici celou,“ upozornil Bártu náměstek primátora pro dopravu Aleš Boháč (ČSSD) s tím, že pokud mají řidiči využívat dálnici proto, aby odlehčili dopravě v centru, musí být prodloužená Místecká dostavěna celá.

Na mysli měl i třetí úsek stavby. Ten je dlouhý půl kilometru, stát má 390 miliónů a povede od Českobratrské ulice k ulici 28. října. „Tady je kvůli hluku problém s územním rozhodnutím. Příprava je pozastavena a čekáme na hlukové limity,“ vysvětlil ředitel ostravské správy ŘSD Lubomír Hýbl.