„Drtivá většina evropských spotřebitelů (84 procent) podporuje právo spotřebitelů mít možnost koupit si určité produkty ve skleněných obalech,“ sdělila Federace evropských výrobců obalového skla a strojově vyráběného stolního skla (FEVE). Federace za překvapivé zjištění označila fakt, že 42 procent respondentů je ochotno si za sklo připlatit.

„Spotřebitelé dnes kladou větší důraz na zdraví než dříve. Opravdu se zajímají o to, jaké látky se jim dostávají do těla, a také o to, jaký dopad mají obaly na životní prostředí,“ komentoval výsledky průzkumu předseda FEVE Niall Wall.

Velkou oblibu skla průzkum prokázal například v Turecku (94 procent), Řecku (91 procent), Itálii (83 procent) či v Polsku (75 procent). Plastové obaly nad skleněnými zvítězily pouze v Estonsku, kde podle průzkumu 53 procent lidí upřednostňuje plasty a 47 procent sklo.

Podle výzkumů nepotřebuje sklo žádné další vrstvy či přísady, aby chránilo potraviny a nápoje, uchovávalo chuť, nekorodovalo či zachovávalo perlivost nápojů. Neobsahuje bisfenol A (chemikálii, která je podobná estrogenu) či jiné škodlivé látky, které jsou obsaženy v jiných obalových materiálech.

Skleněný obal zachová vitamíny, chrání původní chuť, šumivost i čerstvost. Působí jako přirozená bariéra proti bakteriím a brání poškození obsahu v důsledku změny teploty.