Čistý zisk dosáhl za letošních devět měsíců dokonce růstu o 115,5 procenta a činil 6,06 miliardy korun. Za stejné období loňského roku to bylo 2,81 miliardy korun, jak připomíná agentura Reuters.

Od ledna do konce září tohoto roku Škoda Auto prodala 568 990 vozů, čímž dosáhla nového prodejního rekordu. Zájem byl zejména o modely Yeti a Superb. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku prodeje firmy stouply o 12,8 procenta.

„Pozitivní finanční výsledky prvních devíti měsíců roku 2010 jsou důsledkem trvalého a ziskového růstu podniku,“ zdůraznil předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland. „Nikdy předtím jsme v prvních devíti měsících roku neprodali více vozů než letos. V tomto kurzu pokračujeme. Výrazně přitom chceme přidat právě na globálních růstových trzích v Rusku, Indii a v Číně,“ dodal Vahland s tím, že Škoda chce současně posílit svou pozici v Evropě.

Škodě se daří na mimoevropských trzích. Od letošního ledna do září prodala v Číně 134 470 vozů, což je ve srovnatelném období téměř o 65 procent více loni. V Indii prodala firma o třetinu více aut, 14 224 vozů. Prodeje stoupaly také v západní Evropě, kromě Německa. "Podíl na pozitivním vývoji měly podstatné nárůsty prodejů především ve Velké Británii, Francii, Španělsku, Rakousku, Belgii a ve Švýcarsku," uvedl mluvčí firmy Rudolf Dreithaler.