Většina pivovarů včetně Staropramenu zdražovala naposledy v lednu kvůli zvýšení daní v rámci vládního balíčku úsporných opatření. Například velkoobchodní cena půllitru sudového výčepního piva Staropramen Světlý by podle informací ČTK měla vzrůst o 60 haléřů včetně daně z přidané hodnoty. Světlý Staropramen je v tuzemsku nejprodávanějším sudovým pivem z produkce skupiny.

„Naše společnost byla nucena upravit ceny sudového piva, jelikož poslední plošnou změnu jeho cen, která se uskutečnila kvůli rostoucím cenám vstupů, jsme realizovali v prosinci 2008, to znamená před dvěma lety,“ uvedl Barvík. Do zdražení se tak podle něj promítnou vyšší ceny energií, sladového ječmene či komodit ovlivňujících ceny obalů na pivo, stejně jako nedávné omezení nákladní dopravy v Praze. Firma z tohoto důvodu v současnosti musí využívat delší distribuční trasy a hradit vyšší částky za mýtné.

Ceny zvedá i konkurence

Již v říjnu zdražilo zhruba o pět procent pivo sedm pivovarů sdružených ve skupině K Brewery. Zdražit půllitr piva o 50 až 70 haléřů plánuje v příštím roce Pardubický pivovar.

Pivovary Staropramen jsou s přibližně patnáctiprocentním podílem na trhu, jehož zhruba polovinu ovládá Plzeňský Prazdroj, dlouhodobě českou pivovarnickou dvojkou. Kromě značky Staropramen patří do portfolia společnosti také značky Ostravar a Braník. Firma v ČR zároveň distribuuje belgická piva Stella Artois, Hoegaarden a Leffe.

Tržby společnosti Pivovary Staropramen loni dosáhly 4,04 miliardy korun. Navzdory sedmiprocentnímu snížení objemu prodaného piva tak poklesly jen mírně z předloňských 4,05 miliardy korun. Staropramenu loni naopak výrazně vzrostl čistý zisk na 720,6 miliónu korun z předloňských 289,6 miliónu korun.