Na vysokoprocentní biopaliva se totiž nevztahuje spotřební daň, a prodávají se tak podstatně levnější.

Problémem však je, že řidiči často tankují biopalivo do aut, která nejsou na jeho spalování přizpůsobená. Riskují tak minimálně poškození motoru. Pumpaři někdy radí řidičům, aby do nádrže míchali jedna ku jedné Natural 95 s palivem E 85, které obsahuje 85 % lihu. Lihovary na tento boom už zareagovaly a vybudovaly kapacity na produkci statisíců hektolitrů E 85. Ten se v Česku už prodává na 70 čerpacích stanicích.

Pokud však motor není na spalování biopaliv uzpůsoben, může shořet katalyzátor, v krajním případě může vzplanout celé vozidlo. V motorech s přímým vstřikováním mohou shořet nebo se zalepit vstřikovací trysky.

Nejdražší pohonné hmoty jsou v Česku

V Česku se za letošní první pololetí meziročně snížila spotřeba nafty o více než šest procent. Benzín je na tom ještě hůř, poptávka po něm klesla skoro o 10,5 procenta, jak ukázala statistika Českého statistického úřadu (ČSÚ) vydaná v září. Jde tak o největší pokles od roku 2003.

Kvůli zvýšení domácího rozpočtu, což obnáší vyšší spotřební daň a daň z přidané hodnoty, je litr nafty v současné době nejdražší ze všech okolních států. Tento fakt odrazuje dopravce tankovat na území ČR. České dopravní firmy uvádějí, že čtvrtina až třetina z nich jezdí čerpat palivo za hranice.