Mluvčí značky F&F Lenka Komínková sdělila, že prodejna nazvaná F&F Standalone bude příští týden ve čtvrtek otevřena v prvním patře pražského obchodního domu Palladium. Pokud se pražský obchod osvědčí, plánuje Tesco otevřít další nejen v ČR, ale také v jiných zemích. Tesco je dlouhodobě největším prodejcem textilu v Česku.

Značka F&F byla uvedena na trh ve střední Evropě v roce 2008 a nyní ji Tesco prodává v 11 zemích světa. "Očekáváme, že po Praze se tento koncept rozšíří i do dalších zemí, kde je značka F&F prodávána v obchodech Tesco," uvedl generální ředitel značky F&F pro střední Evropu Jason Tarry.

Největší tuzemský prodejce textilu

Loni Tesco s odhadovanými tržbami 4,6 miliardy korun obhájilo pozici největšího tuzemského prodejce textilu a mělo velký náskok před specializovanými prodejci. Druhá společnost New Yorker, která v Česku provozuje zhruba čtyři desítky oděvních obchodů, vykázala tržby zhruba dvě miliardy korun.

Pražský obchod Tesco otevře v době, kdy přibližně třetina Čechů kvůli hospodářské krizi změnila při nákupech textilu své zvyklosti a například nakupuje méně oblečení, vybírá levnější prodejny či vyčkává s nákupem na výprodeje. Tesco ale novému konceptu věří.

V České republice bylo Tesco v loňském roce třetím největším maloobchodním prodejcem. Společnost Tesco Stores ČR vstoupila na tuzemský trh v roce 1996. Nyní v ČR provozuje 68 hypermarketů, 41 supermarketů, 25 prodejen Tesco Expres, šest obchodních domů a 18 čerpacích stanic.