„Ze čtyř staveb z šestnácti odjedou bagry," prohlásil ministr. Doplnil, že zastaveno bude rovněž dalších osm silničních úseků, které jsou však zatím minimálně rozestavěné. U dalších tří projektů bude odloženo zahájení jejich realizace.

Dále se bude pokračovat ve výstavbě silnice 1/11 z Ostravy na Slovensko, zastavena naopak bude silnice z Ostravy do Opavy. Ministerstvo chce na stavby vynaložit celkem 1,5 miliardy z rozpočtu Ředitelství silnic a dálnic a 1,1 miliardy ze stavby železnic.

Bárta také zmínil, že na dvou stavbách, a to na dálnici D8 v úseku z Lovosic do Řehlovic a také na D48 v úseku z Bohumína do Polska dojde k časovému rozložení. Práce tam tak budou nadále pokračovat.

Rozestavěné silnice, na kterých budou pozastaveny práce
I/11 Mokré Lazce - hranice okresů Opava, Ostrava
I/67 Skřečoň - Bohumín obchvat
I/56 Ostrava - Prodloužená Místecká II. stavba
I/9 Sosnová MÚK (mimoúrovňové křížení)
I/49 Malenovice - Otrokovice okres Zlín
R6 Lubenec - Bošov
R7 Postoloprty - MÚK Bitozeves
I/11 Ostrava Prodloužená Rudná
R49 4901 Hulín - Fryšták
R1 ul. Na Radosti napojení na SOKP
R35 Hradec Králové (Sedlice) - Opatovice
I/3 Čerčany MÚK Na Pyšelce

"Na stavbách SŽDC tak probíhá postupný útlum aktivity, protože v některých případech není např. z technologických důvodů možné přerušit práce okamžitě a je nutné dokončit ucelený soubor činností. Kromě staveb na odstraňování aktuálních povodňových škod nebo běžných servisních oprav tak budou ukončeny v horizontu několika dní, maximálně týdnů," dodal úřad k úsporám na železnici.

Na tikové konferenci ministr rovněž řekl, že je zklamán, že stavební společnosti nevyslechli jeho apel, tedy aby nabídly slevu na jednotlivé již probíhající projekty, tak aby nemusely být pozastaveny.

O chystaných úsporách při výstavbě silnic a železnic Bárta již informoval ve čtvrtek prezidenta Václava Klause, kterého pozval na otevření jihozápadní části Pražského okruhu, které se chystá na 20. září. [celá zpráva]

V České lípě neskrývají rozhořčení

Škrtem pera ministr Bárta zastavil výstavbu mimoúrovňové křižovatky v Sosnové u České Lípy. Tím pádem tak pohřbil také budovaný deset kilometrů dlouhý obchvat České Lípy, který měl v Sosnové do křižovatky vyústit. Jen v Sosnové se již proinvestovalo přes půlmiliardy korun. Vybudoval se zde most, odstřeloval se obrovský skalní masiv. Obchvat měl nahradit stávající přetíženou a nebezpečnou komunikaci mezi Českou Lípou a sousedním Novým Borem, které se přezdívá silnice smrti.

„Jsem zděšena, zastavuje se velmi důležitá stavba, na kterou všichni čekají několik let,“ prohlásila rozhořčeně starostka České Lípy Hana Moudrá (ODS). „Je to nejdražší silnice vedoucí z hlavní silnice do kovošrotu,“ poukázala na to, že stavba, která měla tvořit poslední část obchvatu města, momentálně vede pouze na okraj českolipské průmyslové zóny.