Podle průzkumu ušetří dvě pětiny mužů peníze bez problému, 34 procentům zůstane na konci měsíce jen malá část příjmu a 22 procent uvedlo, že ušetří jen zřídka. Čtyřem procentům se to nepodaří vůbec. Ženám se daří bez problému ušetřit peníze ve 30 procentech případů, 39 procent žen ušetří měsíčně alespoň malé procento příjmů. Zřídka spoří necelá třetina žen, šest procent jich nespoří vůbec.

Během následujících dvanácti měsíců je pro 36 procent dotázaných mužů spíše pravděpodobné, že ušetří, a pro 17 procent velmi pravděpodobné.

"V rámci průzkumného šetření se snažíme sledovat trendy a vývojové tendence v nákupním chování držitelů karty... Velmi nás zajímaly například výsledky zabývající se tématikou, jak se muži staví k nákupům na internetu z hlediska bezpečnosti i nakupovaného sortimentu," uvedl obchodní ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku Pavel Javorský.

Muži často nakupují na internetu

Nakupování přes internet podle průzkumu využívá 96 procent mužských klientů bank, z toho 49 procent zřídka a 47 procent poměrně často. Nejčastěji muži nakupují na internetu elektroniku (78 procent), vybavení do domácnosti (40 procent) a dále knihy, hudbu, CD či DVD (36 procent).

Ačkoliv je pro 57 procent dotázaných mužů design karty nedůležitý, 27 procent by uvítalo, kdyby na kartě mohli mít fotografii podle vlastního výběru. Dalších 26 procent by ocenilo, kdyby byla karta vyrobena z materiálů šetrných k životnímu prostředí.

Průzkum se zabýval také atraktivitou služeb nabízených ke kartě. Čeští muži by nejčastěji uvítali slevy v řetězcích supermarketů (84 procent), slevy za energii (79 procent) a slevy u telefonních operátorů (70 procent).