Česká pošta totiž zavedla ve zkušebním provozu od 1. července ve všech krajských městech pro fyzické osoby navíc i novou neplacenou službu tzv. večerní doručování mezi 16. až 19. hodinou. Doručovatelé balíkové pošty navíc příjemce předem telefonicky upozorní, kdy mu bude v uvedených hodinách zásilka dodána.

Česká pošta tím chce zvýšit úspěšnost při doručování balíkových zásilek, kterých ročně přepraví přes 32 miliónu kusů. Úspěšnost dodání balíků se podle informací pošty pohybuje u firem kolem 95 procent, u fyzických osob dosahuje ale jen asi 50 procent. Většina lidí totiž není v době doručování zásilek doma, ale v práci.

Nižší procento dodání balíkových zásilek klientům poště pravidelně vytýkal nejen Český telekomunikační úřad, ale hlavně nespokojení zákazníci.

 

Předpokládáme, že s večerní roznáškou se úspěšnost doručení podstatně zvýší Marcela Hrdá, generální ředitelka České pošty

 

Generální ředitelka České pošty Marcela Hrdá, Právu potvrdila, že od večerního doručování očekává výrazné zlepšení služeb především pro běžné zákazníky: „Předpokládáme, že s večerní roznáškou se úspěšnost doručení podstatně zvýší“.
Pokud se večerní roznáška osvědčí, bude od 1. října jako neplacená doplňková služba spuštěna ve všech krajských městech. Pošta počítá s tím, že by od 1. dubna 2011 tuto službu zavedla na všech pobočkách.

Zavedením večerního doručování by se Česká pošta vypořádala i s tlakem konkurence, která podobným způsobem dodává balíkové zásilky již několik let.

Myšlenka není nová

Pošta zavedla večerní doručování po krátkém testu na Břeclavsku. Myšlenka doručovat zásilky v  podvečerních hodinách však není zcela nová a Česká pošta tuto službu již neúspěšně vyzkoušela na začátku 90.let. Veřejnost novinku nepřijala. „Zažil jsem taky pěkně horké chvíle,“ uvedl František Cajthaml, bývalý doručovatel z pražského pátého obvodu, „stačilo zazvonit u dveří v době, kdy se všichni posadí k televizi. Tolik ostrých slov člověk neslyšel za celý rok.“

Podle Anny Dlouhé, vedoucí doručovací pošty z Ostravy Poruby, jsou jejich reakce jednoznačné: „I když bychom zatím měli jen oznámit, v kterou hodinu s balíkem přijedeme, snažíme se zákazníkům vyjít vstříc a čas se operativně přizpůsobujeme. Už ani nepamatuji, kdy jsem slyšela na adresu pošty takovou chválu. Konečně jste vymysleli něco rozumného, říkají, hlavně, že nebudu muset na poštu!“